المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : خدمه عامه لمن يرغب فى السؤال فى الدعايه

dr..wael
08-24-2011, 10:55 AM
من ملاحظاتى ان هناك كثير من الخريجين يحتاجون كثير من الارشاد وانا عندى 12 سنه خبره فى الدعايه واعرض خدماتى وخبرتى فى الشركات على من يسئل
وشكراااااااااا
ارجو التثيبت

treka22
08-24-2011, 03:54 PM
شكرا يا دكتر جدا ع المساعده ويا ريت تقولي ايه رايك في مكتب حبيب
سالاري اكيبنس نظام العربيه فيه استرس او حرق معاملتهم ويا تري ايمدج كويس لو حبيت اشفت ع مالتي؟

abo_bkr
08-24-2011, 04:31 PM
فكرة رائعه بجد
ربنا يكرمك ويجزيك خير
ايه رأيك يا دكتور في كيميفارم و الاوروبية في المنصورة

Ali -90
08-24-2011, 05:04 PM
فكرة حضرتك هايله وياريت الكل يستفاد منها
ممكن حضرتك معلومات عن شركة queen pharm وعن خط الدواء فيها بتاع cetafen

kazo2010
08-24-2011, 05:35 PM
اية رايك يا دكتور ف شركة الاوربية لادوية
شركة ادكو لادوية

forever
08-24-2011, 06:00 PM
ياريت التثبيت للموضوع
وميرسى يا دكتور لمساعدتك
جزاك الله عنا كل خير

كنت حابه اسال زى ما سال الدكاتره عن ادكو .....وكيمى فارما .......وشركه ايما فارما ...........النظام .الاسترس.الحرق.الباكدج.المعامله .والاحسن ؟

Nasrawy
08-24-2011, 07:19 PM
اسالــــــــــــــوا اهل الذكــــــــــــــــــر ان كنتم لا تعلمون

bestvet
08-24-2011, 09:30 PM
يا ريت يا دكتور لو في معلومات عن شركة سيديكو لاين البيوتكنولوجي
وشكرا علي الموضوع المميز

dr..wael
08-25-2011, 09:04 AM
شكرا يا دكتر جدا ع المساعده ويا ريت تقولي ايه رايك في مكتب حبيب
سالاري اكيبنس نظام العربيه فيه استرس او حرق معاملتهم ويا تري ايمدج كويس لو حبيت اشفت ع مالتي؟
مكتب من المكاتب المستقره وبيشتغلو دعايه صح ولكن عيبهم انهم فى الاخر مكتب وليس كيان كبير يمكن الاعتماد عليه فى مستقبلك فى الدعايه ولكن لو انت فريش مكان كويس كبدايه فقط لاتزيد عن سنتين

dr..wael
08-25-2011, 09:09 AM
يا ريت يا دكتور لو في معلومات عن شركة سيديكو لاين البيوتكنولوجي
وشكرا علي الموضوع المميز

سيدكو من المفروض من الشركات الكبيره ولكن كل زملائى من 10 سنوات لم يستطيعوا الستمرار بسبب الحرق و المعامله وعن لاين البيوتكنولوجى ادويه جميله ولكن المرتب مش على مستوى العمل

dr..wael
08-25-2011, 09:16 AM
فكرة رائعه بجد
ربنا يكرمك ويجزيك خير
ايه رأيك يا دكتور في كيميفارم و الاوروبية في المنصورة
الاوروبيه طبعا افضل لن الادويه من اقل مجهود بتشتغل معك ولكن كانوا بيعطى عربيه والان لا
كيميفارم معلوماتى عنها محدوده

dr..wael
08-25-2011, 09:20 AM
فكرة حضرتك هايله وياريت الكل يستفاد منها
ممكن حضرتك معلومات عن شركة queen pharm وعن خط الدواء فيها بتاع cetafen
من المكاتب الثابته فى السوق ولاين cetafen خاصه
ولكن ليس هناك عربيه

dr..wael
08-25-2011, 09:25 AM
اية رايك يا دكتور ف شركة الاوربية لادوية
شركة ادكو لادوية
بالنسبه للاوربيه انطر فى الردود اما ادكو هى احد الشركات القابضه تعين موطف حكومى المرتب عباره عن بدل سياره 1000+1460 (2460)
بيقول بعد 3سنوات هناك تثبيت وحصل مع بعض الزملاء

dr..wael
08-25-2011, 09:29 AM
ياريت التثبيت للموضوع
وميرسى يا دكتور لمساعدتك
جزاك الله عنا كل خير

كنت حابه اسال زى ما سال الدكاتره عن ادكو .....وكيمى فارما .......وشركه ايما فارما ...........النظام .الاسترس.الحرق.الباكدج.المعامله .والاحسن ؟
كل الشركات فبها حرق ينسب متفوته عن ادكو وكيما فارم اقرائ الردود اما عن ايما فارم الحرق قليل المعامله مش حلو لكن مش سيئه زى اى شركه ولكن المرتب 1700 +سياره بعد سنه الاحسن حسب المنطقه

drmemo94
08-25-2011, 05:12 PM
ايه رأيك يا دكتور في شركة ابن سينا فارمسيوتيكال

dr..wael
08-25-2011, 05:33 PM
ايه رأيك يا دكتور في شركة ابن سينا فارمسيوتيكال
الشركه كانت عباره عن مكتب وتم تفويرالناس كلها وكلام ده من سنتين او اكتر لكن الان هناك مصنع لهذه الشركه والمرتب حسب علمى 1400 للمندوب

solomada
08-25-2011, 05:58 PM
ايه رايك فى شركه بورنجر؟ وهيا ولا فايزر نيوترشن؟

سندس
08-25-2011, 09:24 PM
مكتب من المكاتب المستقره وبيشتغلو دعايه صح ولكن عيبهم انهم فى الاخر مكتب وليس كيان كبير يمكن الاعتماد عليه فى مستقبلك فى الدعايه ولكن لو انت فريش مكان كويس كبدايه فقط لاتزيد عن سنتين
ده على اساس ان الحبيب مكتب وخلاص
ولا تزيد عن سنتين

سندس
08-25-2011, 09:27 PM
من المكاتب الثابته فى السوق ولاين cetafen خاصه
ولكن ليس هناك عربيه
توجد عربية بس مش قبل سنة وتحقيق متواصل

سمير فوزى
08-25-2011, 09:36 PM
ممكن يا دكتور اى معلومات عن شركة الفامون

dr..wael
08-25-2011, 11:47 PM
ايه رايك فى شركه بورنجر؟ وهيا ولا فايزر نيوترشن؟
بورنجر من الشركات المحترمه والمستقره ودعايه على اعلى مستوى وطبعا هى الافضل

dr..wael
08-25-2011, 11:52 PM
طبعا لانه مكتب اولا ثم الترقيه هناك غير موجوده تقربيا

dr..wael
08-25-2011, 11:54 PM
توجد عربية بس مش قبل سنة وتحقيق متواصل

kazo2010
08-26-2011, 12:19 AM
لوسمحت يا دكتور انا ليا صديق عمل انترفيوا ف شركة اادكو ف ع فكينت ف اسكندرية هيمسك غرب اليكس
ع لين ف منتجات جلدية ممكن نعرف اسماء ادوية اللين دا لو حضرتك تعرف لان ممكن يتسال عليها
واية هيا وضعها ف الماركت المصرى

dr_vet2011
08-26-2011, 01:07 AM
ممكن اعرف من حضرتك معلومات عن شركة تاج فارم ....والف جروب ....كسوبرفايزر ...لان هو ده التيتل اللي بقدم عليه
و متشكرلحضرتك جدا ....و فعلا موضوع هايل

Tigo
08-26-2011, 02:44 AM
اولا شكرا جدا يا دكتور على الموضوع و جزاك الله خيرا عنا

انا الحمد لله اكسيبتدت فى شركة الرواد و ان شاء الله تبقى بداية كويسة
و ارجو ان حضرتك تفهمنى حاجات مش فاهمها لانى لسه فريش

يعنى مثلا لو مطلوب منى 15 زيارة هل العدد دة يشمل am و pm ولا pm بس
و كمان انا عرفت انها شركة لسه بدأة من 2009 فحضرتك تنصحنى بأيه عشان اقنع طبيب بمستحضر لسه جديد
اخيرا ماشاء الله واضح ان حضرتك عندك خبرة كويسة جدا
فحضرتك تنصجنى بأيه و انا لسه ببدأ دعايه

و شكرا جدااااا لحضرتك

forever
08-26-2011, 03:34 AM
معلومات عن تاج فارما؟

forever
08-26-2011, 03:40 AM
معلومات عن تاج فارما ؟؟برودكتس وسمعه وسالاري.

dr..wael
08-26-2011, 01:09 PM
لوسمحت يا دكتور انا ليا صديق عمل انترفيوا ف شركة اادكو ف ع فكينت ف اسكندرية هيمسك غرب اليكس
ع لين ف منتجات جلدية ممكن نعرف اسماء ادوية اللين دا لو حضرتك تعرف لان ممكن يتسال عليها
واية هيا وضعها ف الماركت المصرى
اولا السلام عليكم
لاين الجلديه هو بتافال كريم ومرهم - كاندستان كريم واسبراى - فينادون - بولى بيوتك وهناك ادويه اخرى
ولكن لازم يكون صادق فى الانترفيو لان هناك د-محمد عبد العزيز هيكون حاد جدا لو حس انه فى كدب او لف ودوران
وشكرا

dr..wael
08-26-2011, 01:16 PM
ممكن اعرف من حضرتك معلومات عن شركة تاج فارم ....والف جروب ....كسوبرفايزر ...لان هو ده التيتل اللي بقدم عليه
و متشكرلحضرتك جدا ....و فعلا موضوع هايل اولا لا اعرف عن الف جروب شئ لكن تاج اولا هى بتعمل على لاين من الدلتا وادويه خاصه بها مثل ايفبرونت
والمرتب كبدايه 2900 كسوبر فيزر والمندوب تقريبا 1750 اول 3 شهور فقط وبعد ذلك حسب التحقيق لكن لابد القول ان الناس محترمين
وشكرا

dr..wael
08-26-2011, 01:30 PM
اولا شكرا جدا يا دكتور على الموضوع و جزاك الله خيرا عنا

انا الحمد لله اكسيبتدت فى شركة الرواد و ان شاء الله تبقى بداية كويسة
و ارجو ان حضرتك تفهمنى حاجات مش فاهمها لانى لسه فريش

يعنى مثلا لو مطلوب منى 15 زيارة هل العدد دة يشمل am و pm ولا pm بس
و كمان انا عرفت انها شركة لسه بدأة من 2009 فحضرتك تنصحنى بأيه عشان اقنع طبيب بمستحضر لسه جديد
اخيرا ماشاء الله واضح ان حضرتك عندك خبرة كويسة جدا
فحضرتك تنصجنى بأيه و انا لسه ببدأ دعايه

و شكرا جدااااا لحضرتك
اولا ليس من العقل ان يطلب 15 زياره ولكن متوسط 12 زياره كل الشركات فى السوق وهذا p.m فقط
اما اقناع الطبيب
اولا
فهم المنتج جيد ا ومعرفه المنافسين جيدا وخاصه الاسعار وبيقول المنتج المنافس ايه للطبيب لو امكن
ثانيا
ماذا يكتب الطبيب وكميه أد ايه
ثالثا
عرض المنتج الخاص بيك بالمقارنه بالذى يكتبه الطبيب ومميزاتك عنه
رابعا
وهى الاهم المتابعه والالتزام فى الزياره

وبأذن الله هيوفقك

dr..wael
08-26-2011, 01:32 PM
معلومات عن تاج فارما ؟؟برودكتس وسمعه وسالاري.
انظرالردود

سندس
08-26-2011, 04:14 PM
يا دكتور مكتب الحبيب من اوائل المكاتب العلمية اللى فى السوق وليه وضع المستقر فى السوق ومكانته المحفوظة عند الدكاترة
وبالنسبة للترقيات فكل شركة ليها ظروفها بغض النظر كانت كبيرة ولا صغيرة ولو حتى مكتب تحت بير السلم

AhmedSa3ed
08-26-2011, 04:55 PM
جزاك الله خيرا يا دكتر على الموضوع الجميل دا ...عايزمعلومات عن شركه Liberty Pharma

سمعه والسالارى والبرودكتس

karleeto
08-26-2011, 06:27 PM
استفسار عن شركة هيرو بيبي

dr..wael
08-27-2011, 10:13 AM
يا دكتور مكتب الحبيب من اوائل المكاتب العلمية اللى فى السوق وليه وضع المستقر فى السوق ومكانته المحفوظة عند الدكاترة
وبالنسبة للترقيات فكل شركة ليها ظروفها بغض النظر كانت كبيرة ولا صغيرة ولو حتى مكتب تحت بير السلممن الواضح ان الموضوع شخصى معك ولكن انا بتكلم عن لو المندوب عايز يكمل فى الدعايه لابد ان يكون هناك طموح وتقدم فى السلم الوظيفى وعلى فكره مكتب حبيب مكان كويس للمندوب ومستوى المديرين على اعلى مستوى ولكن الحلو مبيكملش وشكرا

doc.medo
08-27-2011, 01:56 PM
شكرا دكتور وائل على الموضوع الرائع ..أنا ليا صديق سنيور فى شركة فايزر وجالة عقد فى السعودية فى شركة هناك مش فايزر بس كان السلارى أعلى ...هو كان ناوى يروح بس سمع أنة فى طريقة لأنة يبقى تريتورى مانجر ..هو كان عايز يعرف السلارى هيبقى كام تقريبا وحاول يعرف من أصدقاءة فى الشركة بس يظهر انة سر عسكرى !!!
وجزاك الله خيراا د-وائل

dr..wael
08-27-2011, 08:41 PM
شكرا دكتور وائل على الموضوع الرائع ..أنا ليا صديق سنيور فى شركة فايزر وجالة عقد فى السعودية فى شركة هناك مش فايزر بس كان السلارى أعلى ...هو كان ناوى يروح بس سمع أنة فى طريقة لأنة يبقى تريتورى مانجر ..هو كان عايز يعرف السلارى هيبقى كام تقريبا وحاول يعرف من أصدقاءة فى الشركة بس يظهر انة سر عسكرى !!!
وجزاك الله خيراا د-وائللا شكر على واجب تريتورى مانجر هو سبورفيزر وهو الدستركت مانجر كلها نفس المعنى اما بالنسبه للراتب تقريبا الاساسى 4700

doc.medo
08-28-2011, 03:52 AM
طيب بالنسبة لل أنسنتف د-وائل ؟؟

Nasrawy
08-28-2011, 04:45 AM
ممكن معلومات عن شركه idi وادكو ومن الافضل

dr..wael
08-28-2011, 12:29 PM
ممكن معلومات عن شركه idi وادكو ومن الافضل

بالنسبه لادكو انظر الردود اما idi هى من الشركات الطموحها ونقدر نقول مستقره وفى سياره

dr mahy
08-28-2011, 02:32 PM
جزاك الله خيرا يادكتور بس عندي استفسار لو قدامك 3 شركات كوين ونيرهادو والفرعونية تختار مين وليه؟

dr..wael
08-28-2011, 04:19 PM
جزاك الله خيرا يادكتور بس عندي استفسار لو قدامك 3 شركات كوين ونيرهادو والفرعونية تختار مين وليه؟

نيرهادو فى حاجه مش مظبوطه ولا يوجد استقرار و فى كلام على المرتبات دائما والسياره الناس موعوده بيه من زمان ولم تتحقق حسب علمى
كوين مكتب واخد بعض ادويه سيجما وشركات اخرى بالمشركه وهى من المكاتب الكويسه فى البدايه فقط
الفرعونيه الحرق كتير وتقريبا الدعايه غير موجوده بالمره
ارجو ان اكون ساعد على الاختيار وانت اعلم بقدراتك وشكرا

khalid ad
08-28-2011, 04:59 PM
ازيك يا دكتور وائل .. شكر كبير لحضرتك على مجهودك الرائع ونقلك لخبراتك للناس على المنتدى
الحقيقه عايز أسال حضرتك مين الافض دلتا فارم ولا مينا فارم؟؟
وعايز برده أعرف معلومات عن مينا فارم السالارى والانسنتف والعربيه ؟؟
وهل أدويته شغاله ولا لأ ؟؟ وهل فيها حرق ؟؟؟
يا ريت حضرتك ترد على بسرعه لأنى عندى مقابله فى مينا بكره مع العلم انى فريش

سمير فوزى
08-28-2011, 10:09 PM
ممكن يا دكتور اى معلومات عن شركة الفامون
ليه يا دكتور ما ردتش عليا ارجوك بسرعة لو سمحت

dr..wael
08-29-2011, 05:32 PM
ازيك يا دكتور وائل .. شكر كبير لحضرتك على مجهودك الرائع ونقلك لخبراتك للناس على المنتدى
الحقيقه عايز أسال حضرتك مين الافض دلتا فارم ولا مينا فارم؟؟
وعايز برده أعرف معلومات عن مينا فارم السالارى والانسنتف والعربيه ؟؟
وهل أدويته شغاله ولا لأ ؟؟ وهل فيها حرق ؟؟؟
يا ريت حضرتك ترد على بسرعه لأنى عندى مقابله فى مينا بكره مع العلم انى فريش
اولا مينا فارم من الشركات القويه والاستقرار عالى جدا المرتب اظن النه حاليا 1500 + البدلات
اما السياره هى حسب التسهيل ممكن تكون خلال سنه او اقل
اما الادويه من احسن الادويه فى السوق النسنتف تقريبا ما فيش
الدلتا فارم اللى اعرفه عنها كل مش كويس وافضل احتفظ بيه وشكراا

dr..wael
08-29-2011, 05:33 PM
ليه يا دكتور ما ردتش عليا ارجوك بسرعة لو سمحت
المشكله انى مش عارف الشركه او انك كتبه غلط والله اعلم

dr2pharma
08-29-2011, 07:45 PM
بعد اذن حضرتك د\وائل ... انا مش لاقى اى اعلانات تخص محافظه الفيوم!!! على الرغم من انى بسمع ان الفيوم فيها شغل كتير .. هل فيه طريقه تانيه ممكن استخدمها فى البحث ؟.. ارجوا سماع نصيحه من حضرتك بما انى فريش ومحتاج ده بجد
وشكرا للاهتمام

الهامى محسن
08-31-2011, 07:20 AM
بصراحه موضوع اكثر من رائع و خبره حضرتك باينه فى الاجابات
و ده شجعنى على انى اسأل حضرتك سؤال و هيكون له كلام كتير نقلا عن خبره حضرتك

ايه المميزات اللى لازم تكون فى المدير و ايه الاسئله اللى ممكن تتسال لمندوب بيعمل انترفيو على ترقيه مدير
و ايه الاسئله اللى بتتسال للمدير الخبره لو حب ينقل من شركه لشركه
و لو فيه ارشادات للاجبات

اخيرا ازاى اقدر اترقى بسرعه فى شركتى او ازاى اقدر ادخل شركه تانيه على مدير على طول من مندوب فى شركه تانيه

و ده بالنسبه للمالتى ناشونال و اللوكال لو فيه اختلاف
و ايه اكتر الشركات المالتى اللى بتحب بتاخد مديرين من بره و ايه الشركات المالتى اللى ممكن تاخد مديرين لو معندهاش حد يترقى

شكرا جدا لوقت حضرتك
منتظر سماع خبره حضرتك

Medoz
09-02-2011, 03:07 PM
Nice Topic ya dr wael .. plz if u r accepted in sigma pharmaceutical company and accepted also in glenmark company .. which one will u join ???

dr..wael
09-02-2011, 07:22 PM
بصراحه موضوع اكثر من رائع و خبره حضرتك باينه فى الاجابات
و ده شجعنى على انى اسأل حضرتك سؤال و هيكون له كلام كتير نقلا عن خبره حضرتك

ايه المميزات اللى لازم تكون فى المدير و ايه الاسئله اللى ممكن تتسال لمندوب بيعمل انترفيو على ترقيه مدير
و ايه الاسئله اللى بتتسال للمدير الخبره لو حب ينقل من شركه لشركه
و لو فيه ارشادات للاجبات

اخيرا ازاى اقدر اترقى بسرعه فى شركتى او ازاى اقدر ادخل شركه تانيه على مدير على طول من مندوب فى شركه تانيه

و ده بالنسبه للمالتى ناشونال و اللوكال لو فيه اختلاف
و ايه اكتر الشركات المالتى اللى بتحب بتاخد مديرين من بره و ايه الشركات المالتى اللى ممكن تاخد مديرين لو معندهاش حد يترقى

شكرا جدا لوقت حضرتك
منتظر سماع خبره حضرتك
السلام عليكم وكل سنه وانتم طيبين
اولا
مميزات المدير
مخخط كويس (planner)
قيادى (leader ship)
problem solver
good coach
طبعا كل واجده عايزه شرح لكن دى بأختصار اهم المميزات و المهام الوظيفيه المطلوب من المدير من اول السوبر فايز حتى اكبر مدير ولكن نسبه كل واحده بتختلف حسب التيتل
اما الاسئله
ليس هناك مقياس و اسف انى بأقول ذلك لكن الحقيقه كده لكن انا هاكلم عن الصحح الهدف من النترفيو هو قياس حسن تصرف الشخص اللى بيعمل الانترفيو لازم يتحدد حاله عن مجموعه من المندوبيين
وهذا الشخص يبدأ يحلها من وجهه نظره وغلبا هم ثلاث حالات حتى يتم الحكم صح على هذا الشخص
امثله
عندك مندوب جديد بدايه تعيين ومندوب خبره سنه تحقيقه 65% واخر خبره سنتين بيحقق 80% كيف تقسم وقتك عليهم اولا ؟ ثانيا كيف تتعامل لكى يصلو الى 100% بالخطوات فى خلال 3 شهور جاوب على السؤال وانت هتعرف ازاى تترقى لأنك لازم تكون جاهز الاول وانا مستنى اجابتك وشكرا

dr..wael
09-02-2011, 07:28 PM
Nice Topic ya dr wael .. plz if u r accepted in sigma pharmaceutical company and accepted also in glenmark company .. which one will u join ???
طبعا سيجما مع العلم انها فى الوقت الحاضر تمر فى مرحل انتقاليه لتغير الج ام

Medoz
09-03-2011, 01:39 AM
that is what iam going to do ... thanks

mansy3700
09-03-2011, 01:38 PM
السلام عليكم لو تسمح عايز اعرف كل ما يمكن عن egpi المجموعة المصرية للصناعات الدوائية و بالذات في التعامل و البدلات

khalid ad
09-03-2011, 07:09 PM
شكرا يا دكتور وائل على ردك على استفساراتى وربنا يجعلها فى ميزان حسناتك

dr_medo
09-03-2011, 07:31 PM
شكرا لحضرتك يا دكتور

كنت عايز اسال عن نيرهادو اخبرها ايه طبعا معامله ومرتبات وبدلات واسم مع العلم اني كنت شغال في الاندلس فهل نيرهادو بنفس قوه الاندلس ولا احسن ولا اقل وشكرا لحضرتك

dr..wael
09-03-2011, 08:43 PM
شكرا لحضرتك يا دكتور

كنت عايز اسال عن نيرهادو اخبرها ايه طبعا معامله ومرتبات وبدلات واسم مع العلم اني كنت شغال في الاندلس فهل نيرهادو بنفس قوه الاندلس ولا احسن ولا اقل وشكرا لحضرتك
لا انصحك بنيرهادو لان الندلس افضل بكثير منها

dr..wael
09-03-2011, 08:45 PM
السلام عليكم لو تسمح عايز اعرف كل ما يمكن عن egpi المجموعة المصرية للصناعات الدوائية و بالذات في التعامل و البدلات
كانت زمان من الشركات القويه فى السوق لكن فى الوقت الحاضر لا ادرى ماذا حدث ولكن دائما كان حرق كتير من اجل التحقيق

الهامى محسن
09-04-2011, 05:13 AM
السلام عليكم وكل سنه وانتم طيبين
و حضرتك طيب

عندك مندوب جديد بدايه تعيين ومندوب خبره سنه تحقيقه 65% واخر خبره سنتين بيحقق 80% كيف تقسم وقتك عليهم اولا ؟ ثانيا كيف تتعامل لكى يصلو الى 100% بالخطوات فى خلال 3 شهور جاوب على السؤال وانت هتعرف ازاى تترقى لأنك لازم تكون جاهز الاول وانا مستنى اجابتك وشكرا
الاول هقعد مع كل واحد منهم لوحده من الناس القديمه و اشوف كل دكتور من اللسته بيكتب كام علبه و ايه مشاكله فى عدم الكتابه الكبيره
و اشوف منهم ايه مشكله المنطقه ليه مش بتحقق الرقم المطلوب
و ايه المشاكل اللى ممكن يكون حلها سهل و ايه المشاكل اللى محتاجه انى انزل ليها مخصوص
هبدأ الاول فى التركيز على الرجل الخبره سنتين و اخليه يحدد ليا عدد ايه اللى بيعمله مع الدكاتره و ابدأ انزل معاه المنطقه اشوف كلامه على الدواء ازاى و هدفى انى ارفع الراجل ده لفوق الميه فى الميه و فى نفس الفتره اكون مركز مع الرجل الخبره سنه و نصف و اشوف ايه المشكله عانده برضه
و ابداء احلها له و اعلمه ازاى يفكر فى حلول لمشاكله
هتعمد على الاتنين الخبره دول على انهم عاملين علاقه كويسه مع الدكاتره و يقدرو يحددو مين اللى يجيب التارجت و مين مش ملوش لزمه و هخليهم ساعتها يختارو العملاء اللى هيجبو التارجت بسرعه و نزود عدد الزيارات ليهم
و هشوف هل الشركه بتطلع مؤتمرات و اشوف الناس الخبره لو فيه حد ممكن يطلع من عاندهم يجيب ليهم التارجت
و اجى بقى على الراجل اللى لسه بدايه تعين
هتعمد على ان اى انسان جديد فى مكان بيكون نشيط و بيجيب عملا جدد
و هبداء اوجهه لنوع العملاء اللى عاوزينه و ابداء اعمل معاه علاقه مع الدكاتره الجدد بتوعه و ابداء اخلى الدكاتره تتعرف اكتر على الشركه ان مدير الشركه دى متواجد بالتالى ده هيعود على المندوب اكتر
ده فى اول شهر
تانى شهر بادء اشوف الارقام عامله ايه بالظبط و ايه اللى جاب نتيجه و ايه اللى مجبش نتيجه و اشوف ايه الغلط اللى حصل اول مره و ابداء اصلحه فى تانى مره
اكون خلال الفتره دى على الاقل زورت حوالى 85% من لستت كل مندوب تحت ايدى و ابداء اشوف كل واحد عاوز يجيب كام دكتور جديد او يفتح منطقه جديده و يلغى منطقه قديمه
فى الشهر التالت اكون عملت علاقه مع 30% من الدكاتره فى لسته كل مندوب من اللى تحت ايدى و ابداء احدد ايه المشكله اللى لسه موجوده و احلها حل جزرى

recom123
09-04-2011, 10:26 AM
أي معلومات عن شركة ceva pharma

dr..wael
09-04-2011, 06:02 PM
و حضرتك طيب

الاول هقعد مع كل واحد منهم لوحده من الناس القديمه و اشوف كل دكتور من اللسته بيكتب كام علبه و ايه مشاكله فى عدم الكتابه الكبيره
و اشوف منهم ايه مشكله المنطقه ليه مش بتحقق الرقم المطلوب
و ايه المشاكل اللى ممكن يكون حلها سهل و ايه المشاكل اللى محتاجه انى انزل ليها مخصوص
هبدأ الاول فى التركيز على الرجل الخبره سنتين و اخليه يحدد ليا عدد ايه اللى بيعمله مع الدكاتره و ابدأ انزل معاه المنطقه اشوف كلامه على الدواء ازاى و هدفى انى ارفع الراجل ده لفوق الميه فى الميه و فى نفس الفتره اكون مركز مع الرجل الخبره سنه و نصف و اشوف ايه المشكله عانده برضه
و ابداء احلها له و اعلمه ازاى يفكر فى حلول لمشاكله
هتعمد على الاتنين الخبره دول على انهم عاملين علاقه كويسه مع الدكاتره و يقدرو يحددو مين اللى يجيب التارجت و مين مش ملوش لزمه و هخليهم ساعتها يختارو العملاء اللى هيجبو التارجت بسرعه و نزود عدد الزيارات ليهم
و هشوف هل الشركه بتطلع مؤتمرات و اشوف الناس الخبره لو فيه حد ممكن يطلع من عاندهم يجيب ليهم التارجت
و اجى بقى على الراجل اللى لسه بدايه تعين
هتعمد على ان اى انسان جديد فى مكان بيكون نشيط و بيجيب عملا جدد
و هبداء اوجهه لنوع العملاء اللى عاوزينه و ابداء اعمل معاه علاقه مع الدكاتره الجدد بتوعه و ابداء اخلى الدكاتره تتعرف اكتر على الشركه ان مدير الشركه دى متواجد بالتالى ده هيعود على المندوب اكتر
ده فى اول شهر
تانى شهر بادء اشوف الارقام عامله ايه بالظبط و ايه اللى جاب نتيجه و ايه اللى مجبش نتيجه و اشوف ايه الغلط اللى حصل اول مره و ابداء اصلحه فى تانى مره
اكون خلال الفتره دى على الاقل زورت حوالى 85% من لستت كل مندوب تحت ايدى و ابداء اشوف كل واحد عاوز يجيب كام دكتور جديد او يفتح منطقه جديده و يلغى منطقه قديمه
فى الشهر التالت اكون عملت علاقه مع 30% من الدكاتره فى لسته كل مندوب من اللى تحت ايدى و ابداء احدد ايه المشكله اللى لسه موجوده و احلها حل جزرى تفكيرك جميل لكن
اولا
لازم الاداء و النتيجه من فعل المندوب وليس السوبر فايزر وبالتالى فى الشهر التالت لن تكون على الطريق الصحيح وذلك لانك اعتمت على نفسك وليس المندوب
ثانيا
لازم تتأكد من حقيقه المشكله التى يذكره المندوب ولا تفترض ان كل ما يقال حقيقى لان هناك مشاكل وهميه دائما يذكرها المندوب عند عدم التحقيق منها مثلا شركه س عزمه الطبيب على موتمر ونسى ان هناك ماركت شار ولا يوجد طبيب يكتب لاى شركه 100% لام كن قاعدين فى البيت فلازم تكون حازم فى مثل هذه المشاكل ولا تسمح فى الحديث بها
ثالثا
يجب ان تحدد نوع المشكله التى يمر بها المندوب وهم 3 المنطقه او شخصى او نقص معلومات واخر 2 هم الاصعب لانهم محتاجى طول بال وثقه من المندوب فيكى حتى يتكلم بالمشكله ويعترف ان هناك مشكله اصلا لان هذا مهم من اجل التصحيح
يتبع

tota_m
09-05-2011, 02:30 PM
السلام عليكم د وائل و مرسي كتير ع تعاونك معانا
كنت عايزة اعرف معلومات عن سيجما تك اوفثلاميك ومرتبها و الانسنتف و الاكسبنسات لان الاريا كبيرة اوى بس ل دكاترة عيون بس لان شغلها ع قطرات يعنى همسك مصر الجديده و مدينه نصر و العباسيه و الوايلي و الزاوية
فى حين انى اكسبتد فى الاسراء و مرتبها 1600 و الاريا مدينه نصر فكنت عايزة اعرف ايه الاحسن
مع العلم انى لسه فريش

Dr_nancy
09-05-2011, 02:45 PM
ممكن اى معلومات عن شركة اسمها future pharma فى الاسكندرية ضرورىىىىىىى جدا

Dr_nancy
09-05-2011, 02:52 PM
ممكن اى معلومات عن شركة future pharma فى اسكندرية لو سمحتوا

dr.m.s.o
09-05-2011, 09:46 PM
كان عندي سوال يا دكتور لو فى دكتور رخم وهو معروف بكدا وما بيعلقش على الكول بتاعتك ولا حتا بيقول كومنت لا بالايجاب ولا بالسلب اعمل معاه اية عشان يكتب المنتج بتاعي ؟؟؟

dr..wael
09-06-2011, 08:22 PM
السلام عليكم د وائل و مرسي كتير ع تعاونك معانا
كنت عايزة اعرف معلومات عن سيجما تك اوفثلاميك ومرتبها و الانسنتف و الاكسبنسات لان الاريا كبيرة اوى بس ل دكاترة عيون بس لان شغلها ع قطرات يعنى همسك مصر الجديده و مدينه نصر و العباسيه و الوايلي و الزاوية
فى حين انى اكسبتد فى الاسراء و مرتبها 1600 و الاريا مدينه نصر فكنت عايزة اعرف ايه الاحسن
مع العلم انى لسه فريشالسلام عليكم
اولا سيجما تك افضل المرتب تقريبا 1700 +بنزين السياره فى حاله استلام السياره ولكن السؤال انت هتبقى برتيم ولفول تيم لان هناك اختلاف كبير وعلى اى حال لو برت يبقى الاسراء احسن وشكرا

dr..wael
09-06-2011, 08:32 PM
كان عندي سوال يا دكتور لو فى دكتور رخم وهو معروف بكدا وما بيعلقش على الكول بتاعتك ولا حتا بيقول كومنت لا بالايجاب ولا بالسلب اعمل معاه اية عشان يكتب المنتج بتاعي ؟؟؟ اولا
انت لازم تتبع اسلوب الحوار معه واسلئه قصيره تحتاج الاجابه بنعم ولا فقط حتى توجه الكول الى النتيجه التى تفيد دوائك عند هذا الطبيب
ثانيا
تلجاء الى بدايه السؤال المزين (tag question) وهذا ان لم تفلح الطريقه الاولى وجرب ورد على

dr..wael
09-06-2011, 09:22 PM
ممكن اى معلومات عن شركة اسمها future pharma فى الاسكندرية ضرورىىىىىىى جدا
Future Pharmaceutical industries FPi
Full Time: Basic 2000 L.E. + Expenses 400 + L.E. + Mobile 100 LE
incentive every quarter: 1000 to 7000 L.E. 90 to 110 percent
Car: 68000 LE check after 3 months own car within 5 years or 1300 LE monthly allowance for at least model 2009 cars

Part Time: Basic 1000 L.E. + Expenses 400 + L.E. + Mobile 100 LE واتا مقتباسه من الموقع لانى لا اعرف عنها شئ

tota_m
09-07-2011, 01:27 PM
طب لو سمحت يا دكتور حضرتك عندك معلومات عن شركه اسمها جيرمكس او جمكس او اى حاجه شبه كده لانى دورت كتير و مش لاقيه عنها حاجه بس اللى اتصلت بيا قالتلى ان المكتب فى المعادي الجديد

zamalkawy6
09-07-2011, 07:55 PM
ايه اخبار ابوت يا دكتورنا؟

الهامى محسن
09-07-2011, 11:27 PM
تفكيرك جميل لكن
اولا
لازم الاداء و النتيجه من فعل المندوب وليس السوبر فايزر وبالتالى فى الشهر التالت لن تكون على الطريق الصحيح وذلك لانك اعتمت على نفسك وليس المندوب
ثانيا
لازم تتأكد من حقيقه المشكله التى يذكره المندوب ولا تفترض ان كل ما يقال حقيقى لان هناك مشاكل وهميه دائما يذكرها المندوب عند عدم التحقيق منها مثلا شركه س عزمه الطبيب على موتمر ونسى ان هناك ماركت شار ولا يوجد طبيب يكتب لاى شركه 100% لام كن قاعدين فى البيت فلازم تكون حازم فى مثل هذه المشاكل ولا تسمح فى الحديث بها
ثالثا
يجب ان تحدد نوع المشكله التى يمر بها المندوب وهم 3 المنطقه او شخصى او نقص معلومات واخر 2 هم الاصعب لانهم محتاجى طول بال وثقه من المندوب فيكى حتى يتكلم بالمشكله ويعترف ان هناك مشكله اصلا لان هذا مهم من اجل التصحيح
يتبع
شكرا جدا على اهتمام حضرتك و ردك و مستنى ما هوه يتبع و مستنى اجابه برضه على الاسئله اللى سالتها لحضرتك عن الشركات اللى ممكن تاخد مدير من بره و ممكن تاخد مندوب من بره و تدخله مدير عندها و ايه اسرع الشركات فى الترقيه ده بالنسبه للمالتى ناشونال

محمد حماده
09-08-2011, 01:19 PM
عندي مقابله ف شركه اسمها my way عاوز اعرف معلومات عنها بسرعه بعد اذنك

yasmine
09-08-2011, 04:45 PM
لو سمحت يا دكتور هل sinapharm تعتبر فرصة كويسة ليا كفريش؟
اللى أعرفه أن ليهم كذا مكتب فى كذا محافظة زائد مصنع صغير بس مش فى القاهرة
و عرفت أن لو معايا عربية هاخد 700 بدل عربية ... طب لو مش معايا عربية ؟

dr..wael
09-09-2011, 01:11 PM
لو سمحت يا دكتور هل sinapharm تعتبر فرصة كويسة ليا كفريش؟
اللى أعرفه أن ليهم كذا مكتب فى كذا محافظة زائد مصنع صغير بس مش فى القاهرة
و عرفت أن لو معايا عربية هاخد 700 بدل عربية ... طب لو مش معايا عربية ؟اولا الشركه من الشركات الاقل من المتوسط وهذا متوقف على انتى شهادتك لانها غير مناسبه الى الصيدلى ومرحله انتقاليه الى الباقى ولو فى فرص تانيه يكون افضل

m.moha
09-09-2011, 01:16 PM
بعد أذن حضرتك يا دكتور أنا عندي أنترفيو في Novartis Consumer health وسمعت أن الأنترفيو بتاعها صعععععب .. فهل ممكن تفدني بمعلومات عن الشركة وعن الأنترفيو فيها ؟؟

dr..wael
09-09-2011, 01:25 PM
بعد أذن حضرتك يا دكتور أنا عندي أنترفيو في Novartis Consumer health وسمعت أن الأنترفيو بتاعها صعععععب .. فهل ممكن تفدني بمعلومات عن الشركة وعن الأنترفيو فيها ؟؟
لازم يكون عندك ثقه فى نفسك مافيش انترفيو صعب لكن السؤال انت فريش ولا خبره لو فريش بيسألوا شويا مديكال لو خبره بيحاولوا يقيسوا ادائك حسب ردك على الاسئله

doc.medo
09-09-2011, 01:44 PM
ياريت يا د- وائل أعرف معلومات عن egyphar من حيث المرتب والانسنتف سهل ولا صعب تحقيقة وهل هى كبداية كويسة ولا ادور على حاجة احسن؟

م.سعدالله
09-10-2011, 11:12 AM
السلام عليكم دوكتر وائل أولا بارك الله فيك على مساعداتك لنا جميعا
بصراحة من هذه الشركات أفضل الاندلس , أدويه , idi ارجو من حضرتك مساعدتي وبارك الله فيك

yasmine
09-10-2011, 02:52 PM
شكرا لك يا دكتور وائل .... و لكن انا أسمع أسم ibnsina pharma كثيرا و قريته هنا فى المنتدى كثير ... فهل هى هى نفس الشركة ولا sinapharma شركة غير ibnsina ؟ و هل حضرتك متأكد أنك تقصد sinapharma ؟
و محتاجة كمان أعرف لو هى دى فعلا اللى حضرتك تقصدها , فهى أقل من المتوسط فى أيه بالظبط ؟ هل الناس فيها مش كويسين فى التعامل أو مش بيدوا المندوبين فلوسهم و مستحقاتهم فى الميعاد ؟
ولا أقل من المتوسط بمعنى أن أسم الشركة فى السوق مش كبير؟
أسفة على الاطالة و لكن انا فريش و معنديش أى خبرة فى الدعاية و خايفة أدخل نفسى فى حاجة مش كويسة !!

dr..wael
09-10-2011, 05:07 PM
شكرا لك يا دكتور وائل .... و لكن انا أسمع أسم ibnsina pharma كثيرا و قريته هنا فى المنتدى كثير ... فهل هى هى نفس الشركة ولا sinapharma شركة غير ibnsina ؟ و هل حضرتك متأكد أنك تقصد sinapharma ؟
و محتاجة كمان أعرف لو هى دى فعلا اللى حضرتك تقصدها , فهى أقل من المتوسط فى أيه بالظبط ؟ هل الناس فيها مش كويسين فى التعامل أو مش بيدوا المندوبين فلوسهم و مستحقاتهم فى الميعاد ؟
ولا أقل من المتوسط بمعنى أن أسم الشركة فى السوق مش كبير؟
أسفة على الاطالة و لكن انا فريش و معنديش أى خبرة فى الدعاية و خايفة أدخل نفسى فى حاجة مش كويسة !!الاثنان واحد وفى السوق مش كبير نعم ولكن المعامله ازاى هى ديه وشكرا

dr..wael
09-10-2011, 05:10 PM
ياريت يا د- وائل أعرف معلومات عن egyphar من حيث المرتب والانسنتف سهل ولا صعب تحقيقة وهل هى كبداية كويسة ولا ادور على حاجة احسن؟ المرتب ليس كبير وعلى ما اعتقد 1400 كبدايه والشركه متوسطه وشكرا

م.سعدالله
09-10-2011, 08:50 PM
بارك الله فيك يا دوكتر وائل على مجهودك الرائع كنت عاوز اخد راي حضرتك لو قدامك تلات شركات ( أدويه _ الاندلس - idi ) اختار مين فيهم مع العلم انى اكسبرينس سنة ونص

blooder31
09-11-2011, 12:55 AM
هيه فين اعلانات الالهرام ومجلة الصيادلة بتاعت الاسبوع دا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

dr..wael
09-11-2011, 08:41 AM
بارك الله فيك يا دوكتر وائل على مجهودك الرائع كنت عاوز اخد راي حضرتك لو قدامك تلات شركات ( أدويه _ الاندلس - idi ) اختار مين فيهم مع العلم انى اكسبرينس سنة ونص
ادويا افضل كفلوس ولكن الحرق كتير هناك الاندلس استرس وفلوس اقل اما idi فى الوسط اختار انت وشكرا

م.سعدالله
09-14-2011, 12:56 AM
مشكور جدا يا دكتور وائل بس استفسار تانى بسيط ايه رأيك فى شركة صيادلة مصر؟

sci_hend
09-15-2011, 01:19 AM
بليز ياجماعة حد عنده اى معلومات عن شركة بيرلا فارم طنطا

vetaway
09-15-2011, 10:31 AM
ياريت حد يفيدني في الاختيار
شركة اتوس ولا سيد
وجزاكم الله خيرا

hatem94
09-15-2011, 11:59 PM
يا دكتور مجهودك مشكووور جدا جدا ...... عايز معلومات عن جمجوم الخليج وايه رايك فى السفر خصوصا لو كنت شغال فى مالتى ناشيونال قويه وليها مستقبل....... وشاكر ليك جداااا

romana
09-16-2011, 02:26 AM
ارجوكم اى معلومات عن شركة هيلثى كير وشركة ديفر لاب

عبدو
09-16-2011, 03:35 AM
بتاريخ : 09-15-2011 الساعة : 05:24 PM رقم #9
http://www.egymedicalrep.com/vb/images/icons/7asri.gif أرجو منكم المساعده بسرعه ربنا يكرمكوا يارب

عبدو (http://www.egymedicalrep.com/vb/members/8030-%D8%B9%D8%A8%D8%AF%D9%88)

http://www.egymedicalrep.com/vb/images/avatars/no_avatar.gif (http://www.egymedicalrep.com/vb/members/8030-%D8%B9%D8%A8%D8%AF%D9%88)
<li class="popupmenu" style="padding:0px; padding-top:5px; align:center;"> http://www.egymedicalrep.com/vb/mwa2010/mwa3/misc/mwa/postbit/postusermore.gif

بسم الله الرحمن الرحيم
سوووووورى يا جماعه انا والله مش كنت عارف اكتب الكلام ده فين بس بصراحه انا محتاج رأيكوا كلكوا وضرورى والله .............انا كنت عاوز أعرف رأيكوا فى انى أشترى فيزااا حره السعوديه واروح هناك ادور على شركه أدويه .....ايه رأيكوا تشجعونى ولا لأ ....انا فريش ودفعه 2011 بيطرى وفى ناس كتير قالتلى انى لو دورت فى الرياض او جده هلاقى كتير ....بس انا متردد اوى اوى ومش عارف اعمل ايه .........ارجوكوا ريحونى ....وانا كمان كان ليا أصحابى عملوا كده بس هما أكبر منى شويه وربنا كرمهم ......:SugarwareZ-160:

michool
09-16-2011, 06:49 PM
لو سمحتكم ممكن معلومات عن شركه future pharmaceutical ind. ودي مش هي بتاعت لاين امون دي شركه غيرها بس انا مش عارف عنها اي معلومات وشكرا جدا علي تثبيت الموضوع ده ولكم جزيل الشكر

peter.h
09-20-2011, 02:47 AM
حبيبى بامانه يا ابو مجدى ههههههههههه

dr_vet2011
09-20-2011, 08:16 AM
انا يا اخي العزيز سوبرفايزر جديد ...لاول مرة و مطلوب مني بوتنشيالتي مناطق الغربية و المنوفية القليبوبية و كفر الشيخ ...مش عارف لو ممكن تساعدني ....و كمان عاوز عاعرف اجيب منين ال ims....و شكرا جزيلا

dr..wael
09-22-2011, 11:03 AM
انا يا اخي العزيز سوبرفايزر جديد ...لاول مرة و مطلوب مني بوتنشيالتي مناطق الغربية و المنوفية القليبوبية و كفر الشيخ ...مش عارف لو ممكن تساعدني ....و كمان عاوز عاعرف اجيب منين ال ims....و شكرا جزيلا السلام عليكم الاهميه لكل منطقه حسب بيع الادويه المنافسه لك ولكن فى العام الغربيه من 4-5% والمنوفيه 3% وكفرالشيخ 3-4% ام موضوع Ims ده اشتراك شركه وليس فرد وهو واقعى فى بنسيه كبيره منه وشكرا

dr..wael
09-22-2011, 11:05 AM
حبيبى بامانه يا ابو مجدى ههههههههههه
ارجو ان نكون على مستوى يراقى بينا وانا غير مستفيد من شئ حتى يظهر هذا النوع من المشاركات

dr_vet2011
09-22-2011, 05:35 PM
متشكر جدا لحضرتك يا دكتور وائل

الهامى محسن
09-23-2011, 02:43 AM
دكتور وائل كنت عاوز اعرف من خبره حضرتك ايه اهم السمات فى المندوب و يا ريت تقولهم على حسب الاهميه و ازاى الواحد يكتسب مهارات جديده باستمرار و ازاى اقضى على الملل اللى بيكون موجود من روتين الشغل الثابت

dr mark
09-24-2011, 04:37 PM
لو سمحت يادكتور انا فريش لسه السنه دى دايما فى الانترفيو بتسال سؤال يقولى انت قدمت سيفيهات فى شركات تانيه ؟ لو قولت اه يرد يقول طب عملت انترفيوهات قبل كده ؟ فابقول اه . فيسال تانى طب ليه ماقبلتش فيها او ماردوش عليك ليه؟ فاممكن حضرتك تقولى اقول ايه كاجابه لسؤال زى ده ؟ وميرسى كتير ليك.

dr..wael
09-24-2011, 08:14 PM
لو سمحت يادكتور انا فريش لسه السنه دى دايما فى الانترفيو بتسال سؤال يقولى انت قدمت سيفيهات فى شركات تانيه ؟ لو قولت اه يرد يقول طب عملت انترفيوهات قبل كده ؟ فابقول اه . فيسال تانى طب ليه ماقبلتش فيها او ماردوش عليك ليه؟ فاممكن حضرتك تقولى اقول ايه كاجابه لسؤال زى ده ؟ وميرسى كتير ليك.
اولا مثل هذه الاسئله فى الانترفيو تدل على ضعف الشركه او الشخص الذى يدير الانترفيو لذلك يجب عليك الا تقلق من هذه الاسئله وعلى اى حال الرد بسيط انا مقدم اكيد فى شركات كتير لانى عايز فرص كويس وبنظر فى كل الفرص اللى امامى حتى اكون فى افضل مكان واتمنى ان يكون المكان ده معاكم وربنا يوفقك وميهمكش حد وشكرا

samar89
09-24-2011, 08:39 PM
ايه رايك يا دكتور فى شركه دلتا فارما؟وايهما افضل دلتا فارما او سيديكو؟

samar89
09-24-2011, 08:41 PM
ارجو سرعه الرد بليز.

الهامى محسن
09-24-2011, 08:55 PM
دكتور وائل كنت عاوز اعرف من خبره حضرتك ايه اهم السمات فى المندوب و يا ريت تقولهم على حسب الاهميه و ازاى الواحد يكتسب مهارات جديده باستمرار و ازاى اقضى على الملل اللى بيكون موجود من روتين الشغل الثابت

samar89
09-24-2011, 09:37 PM
دكتور وائل محتاجه راى حضرتك فى شركه دلتا فارما لاين الجينيرال ؟وايهما افضل دلتا فارما ام سيديكو؟ربنا يجازيك خير على مساعدتك لينا.

dr mark
09-25-2011, 12:22 PM
ميرسى ليك بجد يادكتور وائل فعلا اجابه جميله جدا ميرسى تانى لحضرتك

Tigo
09-25-2011, 05:14 PM
يايريت يا دكتور تفيدنا فى الموضوع دة
http://www.egymedicalrep.com/vb/threads/8467-%D8%A7%D9%81%D9%8A%D8%AF%D9%88%D9%86%D8%A7-%D9%8A%D8%A7-%D8%A7%D9%87%D9%84-%D8%A7%D9%84%D8%AE%D8%A8%D8%B1%D8%A9

و كمان انا عايز اعرف معلومات عن الاوروبية حاليا بالنسبة للاسترس لان اعرف ان عندهم منتجات كتيييييييير

vetaway
09-28-2011, 10:23 PM
لو سمحتم اي معلومة عن سيد وهي ولا اتوس وارجو الأفادة والسرعة وشكرا جزيلا

recom123
09-29-2011, 04:42 PM
ممكن يادكاترة اي معلومات عن شركة hi care او بمعني اصح شركة avano
المرتب والانستف والمواصلات والتعاااااااااااااااااااااااامل
ارجو الرد السريع

dr_medo
09-29-2011, 10:34 PM
انا اشتغلت في شركه جديده في السوق بس شكلها هيكون ليها اسم كبير في المركت اسمهاfpi الناس في قمه الاحترام والاداره علي اعلي مستوي وفرص الترقي فيها سهله خصوصا اني اعتبر من اوائل الناس الي اشتغلت فيها هما دلوقتي عندهم لينين والخطه انهم ينزلو 3 او 4 لينات تاني

بس انا عايز اعرف فكره انها لسه جديده دي فيها حاجه تخوف من حاجه وحضرتكو تعرفو عنها اي معلومات

dr.happy
10-29-2011, 05:48 PM
managerial courses,how to read ims paperand how to calculate sales performace, contribution and another calculatios

cafu
10-30-2011, 08:42 PM
السلام عليكم
انا احمد من كفر الشيخ
خريج 2011 دور نوفمبر
ولحد دلوقتي مش لاقي اي مكان فاضي في اشركة
ياريت اي حد من كفر الشيخ يفيدني اتحرك ازاي
لآني للاسف خريج بيطري قنا ومليش زمايل كتير
اتمنى الافادة

الهامى محسن
10-31-2011, 01:21 AM
السلام عليكم
انا احمد من كفر الشيخ
خريج 2011 دور نوفمبر
ولحد دلوقتي مش لاقي اي مكان فاضي في اشركة
ياريت اي حد من كفر الشيخ يفيدني اتحرك ازاي
لآني للاسف خريج بيطري قنا ومليش زمايل كتير
اتمنى الافادة
معالى الباشا
فيه توبيك اسمه جروب كفر الشيخ فى قسم جروب المحافظات هتلاقى هناك الفيكنت اللى فى الكفر
و فيه قهوه اسمها شبرد جنب جامع اباظه فى كفر الشيخ معاليك ممكن تنزل يوم تتعرف على الناس اللى هناك و تشوف ايه الاماكن الفاضيه
نوقارتس مكتب الاسكندريه فيها مكان

cafu
10-31-2011, 11:31 AM
thanx for replu dr elhamy

ياسووووووو
10-31-2011, 01:07 PM
ممكن اعرف معلومات عن شركة النيل هل هيه كويسه ولا لا وايه اخبار الراتب والعربيه ياريت لو حد عنده اىمعلومات يقوللى وجزاكم الله خيرا

dr.shyma
10-31-2011, 11:40 PM
لو سمحت معلومات عن شركة herba pharm

michool
11-12-2011, 06:52 PM
لو سمحتم كنت عايز معلومات حديثه عن شركه الفا وهل في فرق بين الفا ميديكال والفا جروب ولا واحد الاتنين وشكررررا

dr_michael
11-16-2011, 04:24 PM
كنت عاوز اعرف معلومات عن شركة ايبكس وشركة فوكس وأيهما أحسن وليه

ghadanfar
11-17-2011, 05:23 PM
رأيكم فى شركة ايكو المصرية الكندية
ecco pharm
شغالة على Anoxicam & clarikan
وفيه وصل بـ 3000 لمدة سنة واحدة
أمضى ولا اييييييه؟

d.manager
11-28-2011, 06:45 PM
السلام عليكم جميعا
أحب أرد على سؤال د/ الهامى ( النشيط والمتجدد دائما ) بخصوص criteria of professional med.rep
1-personality ( behavior - attitude - ...etc )
2- skills ( communication- negotiation -...etc )
3- knowledge ( about medications- competitors - area- customers - ...etc)
وهم بنفس الترتيب السابق بحيث لاتقل الاولى عن 70% والثانية عن 50% والثالثة عن 25%
واسف على اقتحام الوضوع بس بصراحة انا متابع تعليقات د/ الهامى من زمان ومعجب بيه وحاسس انه راجل بردو خبرة كبيرة جدا بدليل مافيش سؤال مابيعرفش اجابته ماشاء الله اللهم لاحسد
سلام عليكم

phantomx
12-05-2011, 04:09 PM
عندى انترفيو فى شركة elite pharma بكره حد عنده اى معلومات عنها

Dr heba
12-15-2011, 11:35 PM
ممكن حد يقولى بيرلا اخبارها ايه اصل اخويا عنده انترفيو ولكن كمندوب بيع للصيدليات وممكن لو تقدر تقولى طبيعه الانترفيو هاتكون ازاى وجزاكم الله خير

chemist25
12-18-2011, 05:25 PM
يااااااااااا جماعة ياريت كل المعلومات المتاحة عن الاندلس من حيث الباكج والاسترس وكمان موضوع الوصل ابو 5000 جنية دة ؟؟

Dr_H
12-20-2011, 01:17 AM
وانا بعد اذنك ........ ايه رايك الشخصى عن شركة جيدكو للادوية ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

DESOKY20
12-25-2011, 02:42 PM
انا بدور علي شغل في الدعايه انصحني علشان انا لسه فريش ازاي اغلب واحد خبره في الانترفيو واخد الشغلانه منه

Ra2ia
01-02-2012, 04:04 PM
بليز يادكتور ممكن حضرتك تفدنى من خلال خبرة حضرتك بمعلومات عن egpi

دكتور ميشو
01-03-2012, 09:02 PM
ياريت يادكتور لو معلومات عن شركة upc
united pharmaceutical company
يعنى ادويتها وهل هيا شركة محترمة ولا لا ؟والسلارى

الهامى محسن
01-07-2012, 07:17 PM
وانا بعد اذنك ........ ايه رايك الشخصى عن شركة جيدكو للادوية ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اللى اعرفه عنها انها نصابه
اعرف اتنين اشتغلو فيها و الاتنين اجمعو على ان الشركه دى نصابه
هتلاقى مرتبك ناقص او ممكن يتاكل عليك كمان

mashor
01-10-2012, 02:57 PM
ايه رأى حضرتك فى ايبيكو - انا فريش واكسبتد الحمد الله فى ايبيكو

mady.yoyo
02-12-2012, 12:49 PM
ممكن معلومات عن شركة IDE Pharma بسرعة من فضلكم لأن الانترفيو بعد بكره
عنوان الشركة 20/127 فوق صيدلية عادل نصر الدور الثاني شقة 5 شارع محمد النقيب الموازي لشارع النادي الأهلي الحي الثامن مدينة نصر
رقم الموبايل 01008730175
عاوز أعرف سمعة الشركة و منتجاتها و مرتباتها بالنسبة للمندوبين و المديرين و نظام المعاملة و العمولات و البدلات و كمان العربية لو أمكن
لو تعرف أي حاجة من االمعلومات المطلوبة لا تبخل بها من فضلك
شكرا للاهتمام

mady.yoyo
02-12-2012, 02:25 PM
معلومات عن شركة IBE Pharma أو Thita Pharma
ممكن معلومات عن شركة IBE Pharma أو Thita Pharma بسرعة من فضلكم لأن الانترفيو بعد بكره
عنوان الشركة 20/127 فوق صيدلية عادل نصر الدور الثاني شقة 5 شارع محمد النقيب الموازي لشارع النادي الأهلي الحي الثامن مدينة نصر
رقم الموبايل 01008730175
عاوز أعرف سمعة الشركة و مرتباتها بالنسبة للمندوبين و المديرين و نظام المعاملة و العمولات و البدلات و كمان العربية لو أمكن
لو تعرف أي حاجة من المعلومات المطلوبة لا تبخل بها من فضلك و جزاكم الله كل خير
شكرا للاهتمام
موقع الشركة به معلومات عن المنتجات و لكن ليس به معلومات عن الرواتب و السيارة و نظام العمولات و الانتقالات و كذلك المعاملة و سمعة الشركة في السوق و لذلك أرجو مساعدتكم
موقع الشركة هو
http://www.thitapharma.com (http://www.thitapharma.com/)

dr_homyed
02-19-2012, 12:26 AM
ادور فين علي شغل مش عارف ابعت السي في بتاعي لمين ياريت تنصحني بطريقة فعاااااااالة ومش مهم عندي الانتر فيووووو المهم اعرف اوصلهم ياريت الافادة يادكتور وائل وشكرا مقدما

dr..wael
02-19-2012, 09:18 AM
ادور فين علي شغل مش عارف ابعت السي في بتاعي لمين ياريت تنصحني بطريقة فعاااااااالة ومش مهم عندي الانتر فيووووو المهم اعرف اوصلهم ياريت الافادة يادكتور وائل وشكرا مقدما
السلام عليكم الشغل عن طريق النت فى المواقع وخاصه هذا الموقع اللى احنا فيه تقريبا كل الاعلانات صادقه ولكن لابد ان تكون فى اليوم الاول فى نزول الاعلان حتى اذا كان هناك ضغط على الاعلان تكون فى الاول فى بعض الاحيان يستكفى المدىر بعد عدد معين وشكرا

dr..wael
02-19-2012, 09:27 AM
السلام عليكم اولا لازم تعرف ايه طبيعه المكان بالاسئله الكتير قبل الانترفيو اعمل واجبك وهو ان تعرف مين هذه الشركه من هذا المدير ان امكان وفى سؤال مهم لازم تتعرف على هذا المدير فى اول النترفيو و الاهم تأكد ان الفرق بين الخبره والفريش ليس كما تتخيل المهم ان تحاول ان تود الكمياء الخاصه بيك مع هذا المدير واترك الباقى على الله وشكرا
انا بدور علي شغل في الدعايه انصحني علشان انا لسه فريش ازاي اغلب واحد خبره في الانترفيو واخد الشغلانه منه

m.elbadawy
02-20-2012, 05:04 PM
طيب يا دكتور وائل بخصوص اللي حضرتك بتقوله ويا كل الدكاترة بردو انا عندي انترفيو في حبيب بكرة بإذن الله وكنت عاوز اعرف كل حاجة عنه عشان بجد مش عاوز أفوت الفرصة دي طبعا الرزق بإيد الله بس عاوز أعمل أكتر من اللي عليا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Armagdon
02-20-2012, 10:51 PM
any info about care city & MKD
وهل يعتد بيها كشهادة خبرة بعد كده كمديكال ريب

dr.semsma
03-01-2012, 09:50 AM
من كان فى عون اخيه كان الله في عونه يوم القيامه
كنت حابه استفسر عن مهام الدستركت مانجر

llookkaa
03-02-2012, 03:03 AM
عندي انترفيو في شركة (جيو فارما) يوم السبت, وشركة (إيجو فارما) يوم الاتنين, وكل الي أعرفه عنهم إنهم شركات كوزمتكس بس من ع النت,,وأنا لسه فريش في الدعايا....أريد معلومات عنهم من حيث طبيعة الشغل وسمعة الشركة والسلاري والعربية ونظام المعاملة ؟؟؟جزاك الله كل خير عن كل معلومة تعطيها لشخص لوجه الله...وشكرا

سلمى منير
03-09-2012, 10:55 PM
معلومات عن شركه جلين مارك ضضضضضضضضضضضضضرورى هل بجد شركه اى كلام وى الناس الى بتقول

سلمى منير
03-09-2012, 10:56 PM
شركه الفا جروب شركه محترمه مرتب باسك 1400 وانستف مرتب شهر وكمان ناس محترمين والاستنالتى عاليه جدا منتجاته طبعا الكولو جست والبانيكا الفا كال وحاجات تانيه

faten ali
03-19-2012, 10:14 PM
لو سمحت يا دكتور وائل انا لما ابعت السى فى بتاعى لاى شركة استنى الرد بعد قد ايه عشااان انا بعتت لشركات كتير ودى يجى اسبوعين ومافيش رد من اى حد مش عارفة ايه السبب وهل ده عادى ولا ايه برجاء الافادة عشااان انا مش فاهمة حاجة خااااااااااااااالص وشكرااااااااااااا جزيلاااااااا

alsharkawy
04-23-2012, 07:17 PM
فيه مكاتب علمية كثير خاصة في طنطا بتشغل المناديب لفترة و بعدها تفصله من غير ما ياخد مستحقاته ومبيعرفش يتصرف بسبب وصل الامانة

شريف على
05-23-2012, 01:56 AM
ممكن يا دكتور معلومات عن المجموعه المصريه للانظمه لو سمحت

koky4
05-29-2012, 04:01 PM
ممكن بعض الاسئله بتاع الانترفيوهات وازاى نرد عليها

syto2015
06-01-2012, 07:22 PM
ممكن استسفار يادوك عن شركه مالتى اسمها اكتافيز actavis ياريت الرد لانى معرفش اى حاجه عن مرتباتها ولا منتجاتها ولا شغلها
وشكرا

أحبك ربي
08-01-2012, 08:34 PM
ممكن حد يدلني على اشهر ال proudcts تبع مكتب حبيب

dr.mohsen
11-19-2012, 07:18 PM
مهم جدا بع ازنكم معلومات عن vortex ,وهل هما احسن ولا pixel مع العلم انا اكسبتد فى الاتنين بس pixel عاوزنى امضى على وصل ب5000 جنية ارجو الافادة بسرعة

nada adel
11-19-2012, 08:51 PM
مكتب حبيب يمتلك المصنع رقم 20 فى مصر وهو ماركيرل للصناعات الدوائيه بمدينه العبوررر وهو كياان استابل جدا والمكتب رقم 9 ims

Mhosam
12-20-2012, 12:40 AM
3 ya doctor ana accepted f Beauty and beyond pharma we kman fe alphamoun interview
انت شايف مين احسن وللعلم B&B cosmoceutical ادويه ديرما وكده .. ابدا في ايه ؟؟

helm_kol
01-24-2013, 03:37 PM
بيعمل ايه المكتب ده ؟ هل ده بيقدم شغل ولا بيقدم ايه ؟

ahmed_B
01-31-2013, 07:45 PM
شكرا جدا يا دكتور على المساعدة
ياريت لو اى معلومات عن هيلث كير فارما و شركة انتر فارما

lulluz
02-09-2013, 06:11 AM
عايزة اعرف اي معلومات عن شركة atm ؟؟ كويسة ولا لاء هاخد منها خبرة ؟؟ مرتباهتها و نظامها اي

Chemist007
03-12-2013, 01:43 PM
عايزة اعرف اي معلومات عن شركة atm ؟؟ كويسة ولا لاء هاخد منها خبرة ؟؟ مرتباهتها و نظامها اي

same here :sm167:

dr_mk
03-15-2013, 06:30 PM
انا كنت عملت انترفيو مع واحد من الشركة واتقبلنا فى كافيه ونفضتلهم وماروحتش

بص خلاصة الكلام دى شركة فكسانة اوى جديدة فى الماركت بقالها تقريبا سنة ونص والمرتب تعبان
1600 وومكن يكونوا زودوه ل 1800 ومفيش عربية الا بعد سنة وابقى قابلنى لو كملت فيها شهر
يعنى من الاخر نصيحتى ليك ما تروحش لا خبرة ولا فلوس ولا اسم شركة
الشركات كتييرة اوى حتى لو مش قدامك غيرها دلوقتى برده ما تروحش تابع اعلانات الجمعه اللى بتنزل على الموقع وهتلبس فى اى شركة احسن منها
وربنا يوفقك

meky
03-16-2013, 10:58 PM
بليز لو حد يعرف معلومات عن شركه كوين لاين السيتافين من حيث البرودكت والحرق والعربيه

ahmed d
09-28-2013, 12:55 PM
لوسمحت ياجماااااااااعة عايز أعرف منتجات شركة الحكمة ومعلومات عن السيكند أنتريفيو صعب ولا ايه وبيسألوه فيه ميديكال ولالا ؟؟؟؟؟؟؟
ارجو الرد بسرعة ؟؟

dr_shaimaa
01-03-2014, 08:30 PM
لو سمحت محتاجة اعرف تعاقدات الاسكندرية ضروري يا تري حضرتك ممكن تفيدني في كده